Świadomy sukces w 9 wymiarach : wszystko zależy od ciebie! "Świadomy sukces w dziewięciu wymiarach " Tytuł oryginału: "9 dimensions of conscious success : it`s all about you!,".
Wybierz swój życiowy cel i znajdź drogę do świadomego sukcesu!W tej książce David Nielson pomoże ci określić życiowy cel, który doprowadzi cię do świadomego sukcesu. Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenia konsultanta biznesowego, doradcy indywidualnego i dyrektora ds. rozwoju organizacyjnego w Coors Brewing Company, Nielson stworzył praktyczny model osiągania sukcesu na przykładach wziętych z życia, niepozbawionych poczucia humoru ani dystansu do siebie. Jego bezpośredniość sprawia, że potrafi nawiązać kontakt z publicznością na całym świecie - zarówno w praktyce, jak i na kartach tej przełomowej książki.Na początku własnej drogi do sukcesu skorzystaj z interaktywnego modelu, będącego premią dla czytelników. Osiągając dzięki niemu pełną samoświadomość, stworzysz indywidualny plan działania, którego zwieńczeniem będzie świadomy sukces.Jeśli znudziło cię stosowanie w życiu zawodnej metody prób i błędów, zacznij czytać tę książkę i...
UWAGI:
Tekst również na skrzydełkach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.Druga część ma charakter praktyczny - autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji
1.1. Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć
1.2. Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych
1.3. Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle
1.4. Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji)
1.5. Teorie procesu motywacji
ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji
2.1. Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji
2.2. Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne
2.3. Zaangażowanie organizacyjne
2.4. Postrzegane wsparcie ze strony organizacji
2.5. Osobiste zaangażowanie w pracę
2.6. Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie
2.7. Współczesne badania nad satysfakcją pracowników
2.7.1. Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne
2.7.2. Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład
3. Systemy motywacyjne a wynagradzanie
3.1. Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego
3.2. Bieżące wynagrodzenia gwarantowane
3.3. Wynagrodzenia zmienne
3.4. Świadczenia dodatkowe
3.4.1. "Kafeteryjne" systemy świadczeń
3.4.2. Świadczenia partycypacyjne
3.5. Wynagrodzenie odroczone
3.6. Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego
ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy
4.1. Stres a ocena środowiska pracy
4.2. Stres w pracy jako problem zarządzania
4.3. Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny
4.4. Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy
4.5. Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy
4.6. Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem
ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym
5.1. Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników
5.2. Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy
5.3. Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych
5.4. Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami
5.5. Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji
CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla
6.1. Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania
6.2. Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów
6.3. Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji
6.4. Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy?
6.5. Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy
ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy
7.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu
7.2. Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa
7.3. Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy
7.4. Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów
7.5. Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane
ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców
8.1. Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm
8.2. Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców
8.3. Motywacyjne znaczenie systemów kontroli
8.4. Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych
8.5. Konkursy dla sprzedawców
8.6. Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców
8.7. Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
UWAGI:
Bibliogr. s. [322]-335.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 025169 od dnia:2021-09-21 Przetrzymana, termin minął: 2021-10-21
Stres, jako zjawisko nieodłączne życiu człowieka, zakłóca procesy adaptacji i readaptacji, ogranicza przy tym zdolność osiągania celów, minimalizuje często twórcze i rozwojowe funkcje otoczenia.W publikacji przedstawiono przyczyny i źródła stresu. Wyjaśnione zostały również przejawy stresu organizacyjnego oraz prawidłowe rozpoznawanie i reakcję na jego symptomy. Autor ukazuje także zjawiska stresogenne i sposoby przezwyciężania trudnych sytuacji. Podkreśla znaczenie działań profilaktycznych, zapobiegających agresywnym zachowaniom, nałogom, postawom destrukcyjnym, a także sprzyjających zachowaniu zdrowia i kondycji psychofizycznej.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 273-279.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni